Stresul este boala secolului nostru. Alergăm într-una, vrem să le facem pe toate şi nu avem timp de mai nimic. Apoi ne mirăm de ce ne doare capul şi stomacul, de ce suntem irascibili şi răspundem răstit celor dragi, de ce ne simţim copleşiţi şi deprimaţi, de ce ne îmbolnăvim mai des sau de ce nu mai avem somnul bun de odinioară. Şi lista ar putea continua cu oboseală cronică, inferitilitate, boli de inimă, indigestie, anxietate, ulcere, disfuncţii de erecţie şi câte altele.

Suntem un popor de oameni stresaţi, chiar cei mai stresaţi din toată Uniunea Europeană. Conform unui studiu, peste jumătate considerăm stresul cea mai mare problemă de sănătate, faţă de 33% cât este media europeană. Mai ales din cauza problemelor de la serviciu, a conflictelor cu ceilalţi, a invidiei, a grabei sau a faptului că intrăm în concurenţă cu unii sau alţii.

Definit riguros, stresul înseamnă orice reacţie anormală a organismului nostru faţă de un factor sau mai mulţi. Adică perturbaţii organice sau psihice, care ne fac să ne pierdem echilibrul natural al vieţii.

Nu există o reţetă care să dea rezultate pentru toţi, fiindcă reacţionăm în mod unic la stres. Dar trebuie să ştim ce ne poate ajuta, cum putem rezista mai bine la viaţa stresantă, cum să ne creştem uşor vitalitatea şi cum putem găsi oaze de relaxare chiar şi atunci când nu mai putem de muncă.

Există numeroase principii pentru o viaţă sănătoasă, principii de care e bine să ţii cont şi să le integrezi în traiul zilnic. Să fii atent cum armonizezi planurile vieţii tale, să (re)descoperi alimentaţia sănătoasă, apa şi exerciţiile fizice şi să-ţi ajuţi corpul cu suplimente nutritive reprezintă cele mai importante principii de viaţă sănătoasă.

Fii conştient de planurile vieţii tale

Dacă vrei să nu mai fii stresat, trebuie să-ţi echilibrezi toate planurile vieţii: familie, profesie, spirit.

Secretele unei vieţi sănătoase sunt 3

O alimentaţie sănătoasă poate face minuni. 2 litri de lichide zilnic e minimul de la care trebuie să porneşti. Şi exerciţiile care-ţi pun corpul la treabă (cel puţin 30 de minute pe zi) te pot ajuta să-ţi creşti starea naturală de bine.

Relaxează-te cu calciu, magneziu, sunătoare şi ulei de peşte

Dacă suferi de depresii moderate, stres şi anxietate ia zilnic 900mg dintr-un extract standardizat de sunătoare, 1000 mg de calciu, 300 mg de magneziu şi 3 grame de grăsimi omega 3 din uleiuri de peşte.

Tonifiază-te cu vitamine, spirulină şi ginseng

Devii mai puternic, mai viguros şi te scuturi de oboseală dacă suplimentezi dieta zilnică cu una sau două vitamine şi multiminerale de calitate, 2000 mg de spirulină şi 200 mg dintr-un extract standardizat de ginseng.

Protejează-te cu ginkgo biloba

Îţi poţi creşte capacitatea de concentrare, vioiciunea mentală şi tonusul psihic cu 120 mg dintr-un extract standardizat de ginkgobiloba luat zilnic. Gingko e un antidepresiv natural eficient, când fluxul sangvin este redus la nivelul creierului.

Mergi la un control medical

Mergi la medicul de familie ca să te asiguri că simptomele pe care le ai nu sunt legate de o problemă medicală. Încearcă să-ţi faci analizele cel puţin o dată pe an ca să depistezi şi să tratezi la timp orice problemă de sănătate.

Caută consiliere

Un psiholog sau psihoterapeut te poate ajuta să te vindeci pe de-a întregul. Avem de învăţat de la vecinii occidentali care văd în psiholog un prieten care ne ajută să depăşim momentele dificile din diferite perioade ale vieţii. Caută un terapeut bun şi nu te sinchisi de părerea îngustă a unora.