Înainte de a începe cura de slăbire, acordă-ți un răgaz pentru a te gândi ce n-a funcționat în curele anterioare sau de ce te-ai îngrășat. Identificarea aspectelor care te-au împiedicat să dai jos kilogramele în plus sau care au condus la depunerea lor te ajută să înveți din greșeli și să te perfecționezi într-ale slăbitului. Iată câteva posibile greșeli:

1. Te aștepți la o scădere spectaculoasă în greutate. O scădere de peste 4 - 6 kg pe lună nu e sănătoasă și poate conduce la dezechilibre ale metabolismului. Principiul „puțin câte puțin“ și pe o perioadă mai lungă de timp este mai eficient. Gândește-te la slăbire ca la o cursă de fond, în care e nevoie să îți menții motivația pe parcursul mai multor luni, mai degrabă decât ca la un sprint care se termină într-o lună.

2. Mănânci înainte de culcare sau noaptea – pur și simplu întrerupi ciclul normal digestiv din organism cu efecte negative asupra siluetei.

3. Ai reușit să slăbești, dar nu ți-ai menținut greutatea – cel mai probabil slăbirea a fost prea bruscă sau nu ai folosit un produs pentru slăbit bun.

4. Nu bei destule lichide – 2-2,5 litri de lichide pe zi te vor ajuta să elimini mai ușor toxinele din organism.

5. Nu știi că există principii de combinare corect ă a alimentelor.

6. Mănânci frecvent sau mesteci continuu – obosești inutil sistemul digestiv.

7. Mănânci cu ochii la televizor . E bine să acorzi întreaga ta atenție mesei: aroma preparatelor, textura, modul în care mesteci etc. Când te uiți și la televizor, ai tendința să uiți ce faci și vei mânca mai mult, dar vei resimți în continuare foamea.

8. Mănânci repede, fără să mesteci bine mâncarea – conduce la o digestie slabă și la formarea straturilor de grăsime în corp. Încearcă să mesteci fiecare îmbucătură de 15 -20 de ori.

9. Ai reușit să te abții o perioadă de la toate tentațiile culinare, dar apoi voința a slăbit și ai dat iama în prăjituri și produse fast-food. Câteodată încercăm să facem mai mult decât putem. Renunțarea la alimentele nesănătoase (produse de patiserie/ cofetărie, produsele de fast-food, cărnurile procesate, sucuri acidulate) trebuie făcută treptat, în decursul mai multor luni de zile.

10. Nu-ți place să faci sport. Mișcarea fizică este foarte importantă pentru slăbire, dar nu trebuie să o percepi ca pe o pedeapsă și un chin. Poate îți place să înoți, să mergi pe bicletă sau să faci aerobic acasă. Îți recomandăm să iei o bicicletă statică la care să pedalezi 30 de minute de 3 ori pe săptămână. Poți alterna cu alergări ușoare, tot de 30 de minute.

Sursă foto: http://www.venusbuzz.com