Multe secrete mai ascund meleagurile asiatice...

Printre acestea se număra până nu demult și ginsengul, o plantă a cărei rădăcină e plină de nutrienți benefici pentru sănătatea umană.

Lista de afecțiuni în care ginsengul poate fi de folos e lungă și include: anxietate, stres și depresie ușoară, oboseală cronică, diabet, astm, disfuncții erectile, febră, fibromialgie, dureri de cap, inflamații, insomnie. De asemenea, ginsengul ajută și la încetinirea procesului de îmbătrânire, creșterea puterii de concentrare, creșterea rezistenței fizice, stimularea sistemului imunitar și îmbunătățirea performanțelor sportive. 

Cei mai mulți oameni iau ginseng fie pentru stimularea vieții sexuale (mai ales ginseng siberian), fie pentru întărirea și creșterea energiei organismului pentru că ginsengul este un tonic foarte bun pentru fizic și psihic. Cu toate dovezile favorabile ginsengului, de ce nu este mai intens folosit? Încă nu sunt destule studii și cercetări moderne, occidentale, care să ateste ceea ce asiaticii cunosc și aplică de milenii. Cele mai cunoscute forme de ginseng sunt cel panax și cel siberian. Ele fac parte din aceeași familie, dar au în compoziție substanțe active diferite. De aceea, ginsengul siberian se folosește mai mult pentru disfuncțiile erectile și susținerea fertilității și a funcției sexuale, în timp ce ginsengul panax (numit de obicei, simplu, ginseng) se folosește mai mult pentru creșterea rezistenței fizice și ca adjuvant în diverse afecțiuni.

Cum se ia ginsengul?

Această plantă își dezvăluie beneficiile în timp și de aceea se recomandă cure de 2-3 luniprimăvara și toamna. Ia câte 4 comprimate pe zi din ginseng panax, împărțite în 2 doze sau câte 2 comprimate din ginseng siberian.

Alevia îți recomandă Ginseng și Ginseng siberian.

Sursă foto: http://panax-ginseng-benefits.blogspot.com.au/2012/07/main-products-panax-ginseng.html