De ce e important să știi cum să alături diversele alimente la o masă?

Pentru că există niște reguli pe care le poți încălca din neștiință și care pot conduce la o digestie ineficientă și lentă, care echivalează cu îngrășarea mai ales în jurul taliei și cu îmbătrânirea. Iar un proces digestiv defectuos durează ore în șir și ne fură cantități uriașe de energie.

După o masă în care am combinat prost alimentele ne simțim imediat obosiți și moleșiți pentru că întreaga energie este canalizată în intestine. S-ar putea să ne simțim și balonați, plini de gaze sau cu arsuri în piept. Obosind atât de repede după o astfel de masă, vom avea parte și de o zi moleșită și de o seară în care ne trântim în fața televizorului fiindcă nu mai avem energie de altceva. Sună cunoscut?

ATENȚIE! Digestie lentă = îngrășare și toxicitate

Pe de altă parte, cu cât alimentele trec mai repede prin sistemul digestiv, furnizându-ne nutrienți, apoi eliminându-se, cu atât procesul este mai sănătos. Ține minte, mai multă energie înseamnă mai multă frumusețe! Iar principiul combinării sănătoase a alimentelor ne ajută să slăbim, să arătăm mai tineri și să avem mai multă energie.

Ce mănânc mai întâi?

Ordinea în care mâncăm alimentele este și ea foarte importantă dacă vrem să ajutăm procesul digestiei și să slăbim ușor. Viteza reduce fermentația, putrefacția, gazele și balonarea, plus că economisește energia prețioasă a organismului.
Regula de aur este: la început alimentele ușoare, apoi cele grele

Prin urmare, pentru o digestie rapidă, mănâncă mai întâi fructele, apoi legumele sau salata și abia apoi carnea.
Aceste reguli și principii pot părea dificil de aplicat, dar încearcă să le respecți o singură săptămână și vei vedea beneficiile.