Este incredibil în ce fel ne poate afecta viaţa un singur mineral. Dacă suferi de simptomele date de stres - sindromul de oboseală cronică, migrene, crampe musculare, insomnii, atunci ai nevoie înainte de toate de administrarea suplimentară de magneziu pentru a linişti nervii, pentru a decontracta muşchii, pentru a scădea tensiunea, pentru ca inima să bată mai ritmat şi pentru a dormi mai bine. Este atât de simplu!

Datorită solicitării puternice, stresul consumă magneziu şi, mai mult, duce la pierderi suplimentare ale aces­tuia. Din această cauză, dacă ai sensibilitate la stres, e foarte posibil să ai valori scăzute de magneziu.

Magneziul este „sarea” liniştii interioare. Ne face mai rezistenţi la stres mai mult decât orice altă substanţă activă.”

Florin Mitocaru, medic specialist medicină internă, Manager general Alevia

Ce rol joacă magneziul?

- Calmează terminaţiile nervoase stresate, hiperactive.

- Înlătură neliniştea şi hiperexcitabilitatea într-un timp foarte scurt, iar starea nervoasă revine la normal.

- Asigură buna funcţionare a muşchilor cardiaci.

- E principalul constituent al scheletului şi dinţilor.

- Nu mai puţin de 300 de funcţii enzimatice sunt reglate de magneziu.

Ştiai că...

Stresul perma­nent este „otravă” pentru tensiune şi inimă. De aceea se recomandă suplimentarea dietei cu minerale esenţiale de bună calitate.

De unde obţin necesarul zilnic de magneziu?

Zilnic, avem nevoie de 300 mg de magneziu. Se obţine din legume verzi, mai ales frunze (spanac, salata verde, urzici, ceapă verde), produsele din soia (tofu), seminţe, nuci, migdale, orez brun, fasole, mazăre, fructe, dar şi din ciocolată.

 Alevia îți recomandă Magneziu vitamina B6.

Când e cazul să iau suplimente pe bază de magneziu?

- Stres: magneziul energizează organismul şi calmează stările de nervozitate şi anxietate.

- Oboseală: magneziul este implicat în producerea de energie; el contribuie la prevenirea şi tratamentul oboselii.

- Osteoporoza: magneziul este la fel de important ca şi calciul în prevenirea şi tratamentul osteoporozei.

- Migrene: ia un supliment de 500 mg magneziu pe zi dacă suferi de migrene cronice.

- Crampe musculare: magneziul relaxează muşchii şi domoleşte furnicăturile.

- Magneziul este adjuvant şi pentru diabet, hipertensiune arterială, angină pectorală, aritmii cardiace, astm şi litiaza renală.

Cum iau suplimente?

Din cauza vieţii pe care o ducem niciodată nu mâncăm destul de variat. De aceea se recomandă suplimentele nutritive de magneziu. Poţi începe cu o cură de 3 – 4 luni apoi ia în fiecare lună câte 10-15 zile.

Recomandare

Alege suplimente care conţin citrat de magneziu fiindcă are avantajul celei mai bune absorb­ţii şi biodisponibilităţi dintre toate formele de magneziu.

Alevia îți recomandă Magneziu citrat.