Dacă ai insomnii, stări de irascibilitate, anxietate, crampe musculare, furnicături în membre, tulburări de concentrare sau dureri de cap intense, probabil ai lipsă de calciu. 

Ştiai că...

Numai 10% dintre adulţi primesc în fiecare zi cantita­tea de calciu recomandată.

Substanţele minerale sunt esenţiale pentru funcţionarea organismului nostru, dar din cauza alimentaţiei, a abuzului de medicamente, a expunerii reduse la soare, a lipsei de mişcare şi a unor boli cum este stresul, organismul nu primeşte cantitatea necesară.

Toţi avem nevoie de mai mult calciu! E necesar în fiecare celulă a organismului, pentru o mulţime de activităţi diferite.”

Florin Mitocaru, medic specialist medicină internă, Manager general Alevia

Unde acţionează calciul?

- întreţine minerali­zarea ţesutului osos

- ajută muşchii să se contracte

- menţine nervii ageri

- face posibilă diviziunea celulară şi eliberarea neurotransmiţătorilor (semnalele chimice care circulă cu repeziciune între celulele nervoase)

- asigură bătăile regulate şi funcţionarea inimii

- ajută la coa­gularea sângelui

- menţine în echilibru activitatea hormonală

- menţine sănătatea oaselor şi dinţilor fiind deosebit de important ca material de construcţie, pentru a mări densitatea oaselor.

Sistemul nostru nervos devorează la propriu calciul şi magneziul. De aceea, chiar dacă nivelul de calciu oscilează foarte puţin, aceas­ta afectează imediat învelişul nervos. Suplimentarea cu calciu înseamnă de cele mai multe ori şi creşterea cu mult a randamentul sis­temului nervos şi menţine învelişul nervos în formă maximă.

De cât calciu ai nevoie?

Ca să fii plin de sănătate şi vitalitate, trebuie să consumi şi să absorbi suficient calciu, în mod regulat.

500 – 1000 mg pe zi e doza recomandată care se poate obţine din lactate, fructe, legume, peşte şi cereale. Chiar dacă reuşeşti să mănânci astfel zilnic, corpul tot va avea nevoie de un supliment de calciu de calitate ca să se menţină puternic.

Dacă eşti sportiv, manager, mamă care lucrează sau pur şi simplu ai un serviciu foarte solicitant ai nevoie de calciu suplimentar, pentru că nervii solicită rezerve de calciu mai mari decât în mod normal.

Ai grijă...

Pierzi mai mult calciu prin urină dacă consumi cafeină, alcool, zahăr în exces şi fumezi.

Cum te asiguri că ai necesarul de calciu?

Suplimentează-ţi dieta fiindcă cel mai probabil faci parte dintre cei 90% dintre noi care trăim cu deficit de calciu, iar aceasta înseamnă că funcţionăm ca motorul de maşină fără ulei.

Specialiştii recomandă cure de 10–15 zile/lună, permanent. Iar dacă nu ai luat de mult timp calciu este bine să începi cu o cură de reîncărcare de 1 lună.

Sugestie!

Poţi alterna:

• 10 zile Calciu citrat cu 10 zile Calciu Magneziu Zinc, urmate de 10 zile Calciu Vitamina D.

 Alevia îți recomandă Calciu citrat și Calciu Magneziu Zinc.