Statisticile arată că românii „stau rău“ cu inima: 7 milioane dintre noi suferă de afecţiuni de inimă; 2 din 3 dintre noi mor din cauza afecţiunilor de inimă, iar 1 din 3 dintre noi suferă de hipertensiune arterială. De altfel, cele mai frecvente 5 boli de inimă sunt: hipertensiune, angină pectorală, infarct, aritmii, insuficienţă cardiacă.

  10 factori principali de risc în bolile inimii

- GENUL MASCULIN. Bărbaţii sunt mai predispuşi către bolile de inimă. De aceea, e nevoie să fie mai atenţi cu sistemul cardiovascular.

- FUMATUL. Statisticile arată că: o treime dintre decesele prin cardiopatie ischemică se datorează fumatului; fumatul creşte riscul de accident vascular cerebral cu 50% la persoanele sub 65 ani.

- ÎNAINTAREA ÎN VÂRSTĂ. Peste 40 de ani creşte riscul de a suferi de boli de inimă.

- GREUTATEA ÎN EXCES. Obezitatea şi kilogramele în plus depuse în zona abdominală afectează vasele de sânge şi circulaţia sângelui la inimă.

- SEDENTARISMUL. Lipsa mişcării permite creşterea valorilor colesterolului rău şi favorizează acutizarea bolilor de inimă. Exerciţiile fizice regulate asigură tonifierea inimii şi creşterea speranţei de viaţă.

- COLESTEROLUL CRESCUT. Este o substanţă prezentă în organism, dar, în exces, poate forma de-a lungul timpului adevărate depuneri în pereţii arterelor, ce pot conduce la infarct cardiac sau cerebral.

- FACTORUL GENETIC. Datorită eredităţii, poţi moşteni gene care i-au predispus pe părinţi sau bunici la boli de inimă.

- STRESUL CRESCUT. Are un impact major şi asupra sistemului cardiovascular, conducând la instalarea aterosclerozei şi la creşterea riscului de apariţie al bolilor de inimă.

- HIPERTENSIUNE ARTERIALĂ. Deseori nu se manifestă, astfel încât singura metodă de a verifica rămâne măsurarea presiunii sangvine cel puţin o dată pe an, în special după 30 de ani.

- DIABETUL ZAHARAT. Glicemia crescută alterează în timp pereţii vaselor de sânge, ceea ce favorizează apariţia bolilor de inimă.

ACUM este cel mai bun moment să începi să ai grijă de inima ta.

1. Obiceiuri alimentare: înlocuieşte carnea grasă de porc şi vită cu carnea slabă de pui şi peşte. Mănâncă de 3 ori pe zi fructe. Pregăteşte salate cu verdeţuri, roşii, ardei, castraveţi şi varză. Şi nu uita să bei cel puţin 2 litri de lichide pe zi. Renunţă la sare.

2. Exerciţii fizice: nu este greu să mergi zilnic 30 de minute pe jos sau, dacă poţi, să alergi câte 20 de minute, 3 zile pe săptămână.

3. Învaţă să te pricepi la suplimente alimentare şi ceaiuri special create pentru inimă: Uleiul de peşte, Coenzima Q10, Ginkgo biloba, guggulul, usturoiul, anghinarea, sâmburii de struguri, păducelul nu dau greş.

 

 Colesterolul „rău“

Colesterolul este o substanţă prezentă în organism, dar, în exces, poate forma de-a lungul timpului adevărate depuneri în pereţii arterelor. Acestea se pot rupe brusc şi înfunda arterele, ceea ce poate conduce la infarct cerebral sau cardiac. Dacă ţii dieta potrivită, arunci ţigările, faci mişcare şi cunoşti plantele care te ajută, poţi scădea colesterolul ‘rău’ până la valori normale.

 Valori anormale adulţi

Colesterol total                                       peste 200mg/dl

Trigliceride                                             peste 150mg/dl

 

Plantele pe care te poţi baza

Extractele din plante pot avea efect remarcabil pentru scăderea nivelului colesterolului şi trigliceridelor. Colesterol control de la Alevia conţine usturoi, guggul şi anghinare, cele mai cunoscute şi valoroase plante pentru sănătatea vaselor de sânge. Guggulul este alternativa naturistă cea mai folosită în lume la medicamentele clasice. În plus, conţine extract din sâmbure de strugure.