Strategia pentru o viaţă sănătoasă încape într-o singură propoziţie: alimentaţie sănătoasă, 2 litri de apă zilnic
şi 30 de minute de mişcare zilnic.

Nu numai că aceste trei aspecte ne menţin sănătoşi toată viaţa, dar ameliorează majoritatea bolilor de care suferim.

 ALIMENTAŢIE SĂNĂTOASĂ

Obiceiurile alimentare îşi pun amprenta asupra vieţii noastre întregi şi influenţează covârşitor starea noastră de sănătate. Ţine cont de sfaturile bune şi nu vei regreta pe termen lung.

- Evită să consumi cantităţi mari de cafea, carne roşie şi dulciuri.

- Încearcă să nu mănânci prăjituri, îngheţată sau dulciuri mai mult de o dată sau de două ori pe săptămână, iar atunci, de poftă, în porţii mici.

- Mănâncă des seminţe de floarea soarelui şi dovleac neprăjite, alune, nuci, migdale. Conţin foarte multe proteine de bună calitate, printre care triptofanul, precursorul serotoninei, hormonul bunei dispoziţii.

- Alternează zilele în care consumi carne cu cele în care îţi iei proteinele din alte alimente: fasole, linte, mazăre, soia. Dacă mănânci 2-3 zile pe săptămână proteine vegetale, te vei simţi mai uşor şi mai energic.

 APA ÎNSEAMNĂ VIAŢĂ

Ignorăm de multe ori cât de importantă este apa pentru organism şi trăim deshidrataţi fără să ne dăm seama. Nu ne vom pierde cunoştinţa şi nici nu vom ajunge în spital. Dar, din cauza deshidratării, ne putem simţi obosiţi şi fără vlagă. Nu-i de glumit cu cei doi litri de lichid pe care trebuie să-i bem în fiecare zi!
Apa este un detoxifiant puternic, eliminând reziduurile. Fără suficientă apă, toate procesele sunt încetinite.

 Ce păţim dacă nu bem destulă apă? Gândim neclar, ne simţim obosiţi fără motiv, ne enervăm des, avem ameţeli, dureri de cap, palpitaţii.

 Cel mai simplu e să ţii cont de câte lichide bei zilnic. Îţi poţi lua la serviciu o sticlă de 2 litri de apă pe care ai grijă s-o termini.

  MIŞCAREA E AUR CURAT

Cum ne ajută mişcarea zilnică? Suntem în formă şi oboseala dispare, avem mai puţine toxine în corp, suntem mai puţin anxioşi şi depresivi, ne simţim mai adaptaţi la stres, se reduce riscul de a ne îmbolnăvi de inimă şi avem un sistem imunitar puternic.

 Ne plângem des de lipsa timpului pentru mişcare, dar sigur găseşti câteva minute dacă iei în considerare cât de bine te vei simţi pe termen lung. Ţine cont de sfaturile următoare:

Alege să faci mişcare 30 de minute de cel puţin trei ori pe săptămână.

Poţi opta între mers pe jos, alergat, fitness, greutăţi, mers pe bicicletă, tenis, fotbal, înot, dans etc.

Dacă alergi, nu e nevoie să oboseşti, de aceea, e de preferat alergarea uşoară celei de viteză. Priveşte alergarea ca pe o meditaţie, într-un ritm relaxant pentru corpul tău.  

Mergi pe jos ori de câte ori ai ocazia; spre serviciu şi înapoi acasă este cea mai comodă opţiune.

Descoperă avantajele bicicletei ergonomice: în 20 de minute obţii un bun antrenament, fiindcă transpiri abundent, detoxifici organismul şi obţii o bună stare de spirit.

Găseşte exerciţii care să-ţi placă cu adevărat şi alternează modalităţile de a face mişcare. Cheia exerciţiilor fizice pe perioade lungi constă în variaţie.