Vitamina AVitamina A mai poartă denumirea și de retinol și îndeplinește un număr important de funcții în organism. Are o contribuție importantă în buna funcționare a sistemului imunitar, ajută în protejarea organismului împotriva afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului, este necesară în regenerarea și menținerea pielii și în funcționarea normală a ochilor.

Beta-carotenul aparține grupului de compuși numiți carotenoide. Din punct de vedere istoric, beta-carotenul a fost asociat cu vitamina A deoaece este transformat rapid în organism în vitamina A.

Carotenoidele includ: licopenul, luteina, alfa-carotenul și zeaxantinul, substanțe cu importanță similară cu cea a beta-catotenului, în prevenirea îmbolnăvirilor și chiar în tratamente.

Împreună cu vitamina A, carotenoidele pot asigura o anumită protecție împotriva cancerului și împotriva unor mai multe afecțiuni. Beta-carotenul, ar ar trebui să fie în forma sa naturală pt a fi sigur și foarte eficace.

Alimentele bogate în vitamina A activă sunt: uleiul din ficat de pește (cod, somon, rechin), ficatul de vită, de pui, ouă și produse lactate.

Beta-carotenul este prezent numai în fructele și legumele verzi și galben-portocalii (morcov, varză creață, gulie, pătrunjel, spanac, frunze de nap și de păpădie, caise și pepene galben).