Iarna este, de regulă, anotimpul când imunitatea organismului scade, se răspândesc virozele și răcelile și ne contaminăm mai des cu bacterii și virusuri. Din fericire, sunt o mulțime de modalități simple prin care putem să ne apărăm organismul și să trecem cu brio de episoadele de răceală și gripă.

Având o grijă fundamentală asupra sănătății, ne creștem șansele de a fi mai rezistenți la răceli și cu o imunitate mai puternică în timpul acestui sezon.

1. Fii mereu activ! Dacă vrei să fii mereu sănătos și în formă trebuie să îți continui stilul tău de viață cu exerciții de rutină, chiar și în timpul iernii. Este una dintre cele mai bune șanse pentru a-ți crește capacitatea de autoapărare a organismului, de a-ți păstra greutatea normală și de a scăpa de stres. Pentru cei care au un program aglomerat, deși pare destul de dificil, vă sugerăm să vă treziți cu o oră mai devreme și să faceți câteva exerciții simple pentru a vă minimaliza efortul depus zilnic. De asemenea, puteți încerca diferite activități care se pot realiza doar iarna: săniuș, pârtie, patine, ski, etc.

2. Ia vitamina C! Această vitamină este esențială pentru imunitatea organismului. Se regăsește în fructe și legume, precum portocale, lămâi, ananas, broccoli, morcovi, conopidă sau spanac. Îți poți lua doza de vitamina C din produsele de la Alevia: Vitamina C, Vitamine și multiminerale sau Propolis Vitamina C.

3. Bea mai multă apă! Pentru a-ți păstra sănătatea sistemului digestiv puternică, este recomandat să bei cel puțin 6-8 pahare de apă pe zi. Dacă nu poți consuma apa simplă, atunci poți încerca ceaiurile din plante, care conțin o mulțime de antioxidanți benefici. Poți opta pentru ceai de mentă, ceai verde sau ceai de fructe de pădure.

4. Consumă cât mai multe fructe și legume bogate în zinc! Dacă vitamina C este esențială pentru imunitate, atunci zincul este fundamental pentru imunitatea minerală a organismului. Cele mai bogate surse de zinc le regăsim în semințele de floarea soarelui și dovleac, fasole, alune, arahide crude sau nuci uscate.

5. Evită să mănânci prea multe zaharuri sau făinoase! Mâncând prea multe produse care conțin făină albă sau zahăr poate să conducă la creșterea în greutate, dar și la diminuarea capacității sistemului imunitar.

Planul de alimentație, exercițiile fizice și suplimentele alimentare te pot ajuta să îți consolidezi sistemul de apărare al organismului și să te menții în formă și în această iarnă. Tu ce faci pentru a fi sigur că ești sănătos în acest sezon?

Articol editat de echipa Alevia.