Obiceiurile bune

Deseori ignorăm micile obiceiuri bune, dar ele ne pot susține uimitor de bine sănătatea și împlinirea. Asta fiindcă mai importantă este consecvența și perseverența decât activitatea în sine.

TREZEȘTE-TE DEVREME! E important ca somnul să fie de calitate, iar nu cât de mult dormi. Încearcă să te trezești la ora 5. Începe ziua cu 30 de minute de meditație, urmate de 30 de minute de sport. Ascultă încă 15 minute muzica preferată sau citește dintr-o carte bună.  Mergi la serviciu înainte să se aglomereze traficul. La birou bucură-te de 10 minute liniștite în care să-ți notezi activitățile critice din ziua respectivă. La început îți va fi greu să te trezești devreme, dar într-o lună organismul se va obișnui.

CITEȘTE ÎN FIECARE ZI! Lectura de bună calitate pur și simplu ne face mai înțelepți. O oră pe zi de citit e un obicei extraordinar de a ne menține performanți până la adânci bătrâneți.

SPORT! SPORT! SPORT! Acordă-i măcar 30 de minute din timpul tău, în fiecare zi. Te va ajuta să ai o viață mai frumoasă pentru că sportul te ajută să arăți bine și să te simți extraordinar.

Rezolvă toate activitățile la CEL MAI ÎNALT NIVEL DE EXCELENȚĂ de care ești în stare. Dorința de autodepășire și de a face bine treaba te va duce departe în carieră în special și în viață în general.

Încearcă să nu faci promisiuni mari, dar DEPĂȘEȘTE ÎNTOTDEAUNA AȘTEPTĂRILE. Vei avea întotdeauna de câștigat dacă vei oferi oamenilor mai mult decât se așteptau. Este într-adevăr un obicei foarte bun pentru a avea succes.

Pune oamenii și RELAȚIILE INTERUMANE PE PRIMUL LOC. Afacerile se reduc la relații între oameni. Viața de familie înseamnă relații între oameni. Dacă valorizăm de fiecare dată mai mult relația decât profitul, vom fi în avantaj pe termen lung.

GRĂBEȘTE-TE SĂ GREȘEȘTI! Educația noastră pune accent pe evitarea rateurilor și a eșecurilor, dar eșecurile sunt prețul împlinirii. Nu poate exista succes fără eșec, eșecul face pur și simplu parte din proces. Asumă-ți riscuri, greșește și vei avea numai de câștigat.

Pauzele mici și dese, cheia marilor succese

Mulți dintre noi avem sentimentul că sunt prea multe de făcut în prea puțin timp, ne simțim stresați, presați. O strategie care dă rezultate foarte bune este obiceiul de a face pauze în timpul lucrului. Mulți consideră pauzele o pierdere de vreme și cred că angajații capabili se pot lipsi de pauze, pot face ore suplimentare. Însă fără pauze performanța noastră scade. Pauzele sunt surse prețioase de putere care ne cresc randamentul muncii. A munci mult, repede și încordat nu înseamnă și a munci eficient. Pe termen lung nu putem menține un randament constant înalt fiindcă avem resurse limitate de energie care pot fi în schimb regenerate. Faptul că ne putem regenera energia e un aspect foarte important și putem reuși tocmai prin intermediul pauzelor de reîncărcare a bateriilor. Astfel de pauze ne fac să fim mai creativi, să muncim mai bine și să facem mai puține greșeli, chiar și în condiții de stres și presiune. Cele mai bune pauze sunt cele în care ne deconectăm: privim pe fereastră, tragem aer în piept, facem o plimbare liniștită de câteva minute.  Pauzele se fac de regulă după 90 – 120 minute de lucru. Cu cât mai dificilă și mai solicitantă este activitatea, cu atât mai dese e bine să fie pauzele, iar mai multe pauze scurte de câte 2 minute sunt mai energizante decât un repaos mai lung. În pauză mănâncă un măr sau o portocală, fă câteva exerciții de întindere și rotire a brațelor, exerciții pentru gât, bea un pahar de apă, uită-te la cer.

PAUZA MICĂ. Din când în când oprește-te de tot din ce faci. Deschide o fereastră și uită-te în zare 2 minute.

PAUZA DE PRÂNZ. Nu sări peste pauza de prânz, nici nu munci în timp ce mănânci. O pauză mai lungă în timpul zilei este foarte importantă.  După ce mănânci plimbă-te puțin în jurul clădirii.

SIESTA. Somnul de după-masă era considerat bun numai pentru copii, dar acum e recunoscut faptul că ne poate reface foarte bine forțele.Cine crede că e prea ocupat ca să facă pauze plătește scump: face mai multe greșeli, are un randament al muncii mai scăzut, are nevoie de mai mult timp după program să se refacă. Încearcă să pui în aplicare pauzele câteva zile și vei vedea cât de bine îți vor face.

Cele 6 legi ale relațiilor interpersonale

  1. Zâmbește cât mai mult! Este cea mai bună modalitate de a-i face pe ceilalți să fie mai deschiși față de tine.
  2. Fii tu primul care salută atunci când te întâlnești cu cineva, în felul acesta îți arăți amabilitatea față de interlocutor.
  3. Privește-l în ochi pe cel cu care discuți și adresează-ite pe nume; e un semn de respect.
  4. Învață să asculți. Majoritatea oamenilor nu știu să asculte fiind foarte preocupați de ce au ei de spus. A asculta activ arată interes pentru interlocutor, apreciere, modestie. Regula de aur e să asculți de două ori mai mult decât vorbești și vei vedea cât de plăcut vei fi de oamenii din jurul tău.
  5. Nu pierde nici o ocazie de a-ți arăta aprecierea față de o altă persoană. Oferă mereu complimente sincere și încearcă să lași oamenii mai voioși după ce vorbesc cu tine. Nu uita nici de cuvântul magic ”mulțumesc”. Mulțumește-i partenerului de viață în fiecare zi pentru câte ceva și vei vedea cât de mult se schimbă relația în bine după șase luni de zile.
  6. Tratează pe oricine ca pe o persoană de rang egal, indiferent că este soțul/soția, colegul de serviciu sau chelnerul de la restaurantul tău preferat.

 

E greu să ne schimbăm

Așa este. Nu e ușor să schimbăm ceea ce nu ne place la noi înșine. Numai că nimic nu se obține fără efort. Vrem să avem succes în carieră fără să muncim din greu. Vrem să arătăm excelent stând pe canapea și mâncând cartofi prăjiți. Vrem o viață plină de bucurie, lipsită de temeri și necazuri. Pur și simplu viața nu funcționează așa. Cele mai bune lucruri din viață presupun sacrificiu și dedicare. Marile succese nu apar din senin; se construiesc și se ridică pas cu pas, la fel cum un turn se construiește cărămidă cu cără-midă. E important să-ți stabilești obiectivele și apoi să vezi cum le poți atinge, care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi, ce trebuie să schimbi în modul în care faci acum lucrurile. Muncă, perseverență, perfecționare, strădanie continuă, implicare, entuziasm. Altfel e ca și cum ți-ai dori o grădină frumoasă fără să plantezi nimic. Resorturile schimbării țin de conștientizare, voință și perseverență: conștientizarea comportamentelor pe care vrem să le schimbăm, voință pentru a începe să le schimbăm și perseverență pentru a continua până când vom putea să culegem roadele.

Simte-te bine la serviciu

Ideea  RESPECTULUI LA LOCUL DE MUNCĂ este cum nu se poate mai evidentă. Cu toții știm că angajații ”înfloresc” atunci când le recunoaștem și le recompensăm eforturile, când ne pasă de ei și avem încredere. Oricare dintre noi ar vrea să aibă un loc de muncă unde să meargă cu plăcere, în care să se dezvolte și în care să fie el însuși. Totuși, dacă ne uităm în jur, astfel de situații nu reprezintă regula. Dar rezultatele tratării oamenilor cu respect sunt extraordinare. Să începem chiar din acest moment: gândește-te cum îi poți face pe fiecare dintre colegii tăi să se simtă deosebiți și prețuiți; spune întotdeauna ”te rog” și ”mulțumesc”; spune adevărul și fii sincer; ascultă-i mai mult pe cei cu care vorbești; ajută-ți colegii să-și atingă potențialul; încearcă să fii cât mai punctual; dacă ai angajați în subordine ai grijă să îi recompensezi pe cei performanți; trimite note de mulțumire colegilor care te-au ajutat.

Putem privi altfel și SITUAȚIILE CARE NU NE FAC PLĂCERE la serviciu. Cearta cu un coleg, un proiect foarte greu din partea șefului, discuțiile obositoare cu furnizorii, reclamația unui client, toate au potențial să ne strice ziua. Dar dacă le-am privi ca pe niște provocări, iar pe oamenii care le provoacă ca pe niște mesageri ai dezvoltării noastre, atunci ne-am bucura de fiecare situație de acest fel. Într-adevăr, cele mai mari probleme sunt tocmai mijloacele ideale pentru a ajunge acolo unde dorim să fim. Oamenii și situațiile care ne irită și ne rănesc sunt lecții care ne ajută să ne remarcăm.

Următoarele ÎNTREBĂRI sunt un mod bun de a te pune pe gânduri în legătură cu viața profesională.  De altfel, întrebările bune te vor duce întotdeauna mai departe.

•  Care este lucrul pe care dacă l-ai face ți-ar îmbunătăți mult cariera?

•  Căror persoane ai de ce să le fii recunoscător?

•  Pentru ce anume ai putea fi recunoscător, dar deocamdată nu ești?

•  Ce amintire ai vrea să laşi după ieșirea la pensie?

•  Ce trebuie să se întâmple în următoarele 3 luni ca să simți că ai cel mai bun trimestru din viața

profesională?

•  Ce ai dori să schimbi în bine pe plan personal și profesional?

Iubește natura

Avem nevoie de natură pentru a ieși din labirintul încâlcit al propriei noastre minți fiindcă am uitat ceea ce plantele, pietrele și animalele încă știu: a trăi doar pentru a fi. A trăi liniștit, a fi noi înșine, a exista în dimensiunea ACUM și AICI. Contemplarea naturii ne poate elibera de presiunile eu-lui propriu, ne ajută să ne redobândim starea naturală. Așa că atunci când te plimbi sau te odihnești în natură, sărbătorește acest moment. Privește, ascultă, stai nemișcat. Fii conștient de nenumăratele sunete subtile ale naturii – foșnetul frunzelor, cântecul păsărilor, zumzăiala insectelor. Abandonează-te ascultării și vei descoperi dincolo de sunete o sacralitate care nu poate fi înțeleasă cu ajutorul gândurilor. Avem nevoie de natură să ne fie profesorul care ne învață cum să ne conectăm la partea divină din noi. Apoi, darul ei cel mai mare este faptul că ne apropie de liniște, o liniște profundă, interioară. Cât este de înălțător să urci pe ultimul povârniș de munte și să privești apoi zările din jurul tău. Muntele ne oferă un anumit fel de fericire, cea a învingătorului, cea a omului care reușește să se autodepășească. Din această cauză ieșirile la munte fac foarte bine și minții și corpului. Muntele ne aduce echilibru psihic și ne întărește organismul. Frumusețea calmă a pădurii ne oferă un spectacol minunat. Se bucură și ochii, și inima, și plămânii, întregul organism. Fiindcă efectul pădurii asupra sănătății este impresionant. În Japonia există un obicei tare bun, acela de a petrece o zi pe lună în parc sau în pădure. Cei ce fac astfel de ieșiri sunt mai puțin stresați, se îmbolnăvesc mai greu și au o inimă mai puternică. Altfel de senzații trăim în fața mării, în fața zbaterii neobosite a valurilor. Marea ne este de multe ori învățător, e o metaforă a vieții. Când mergem la mare să căutăm un loc retras și mai înalt de unde să o putem privi în voie. Să asistăm la modul în care ni se limpezesc gândurile și cum treptat încep să dispară lăsând loc liniștii ființei noastre.

 

Articol editat de echipa Alevia.