Dacă ai deja probleme cu inima înseamnă că nu ai un stil de viaţă sănătos. Dar cum îţi poţi schimba mai ușor stilul de viaţă? În primul rând, e important să conștientizezi că sănătatea ta reprezintă o prioritate în viaţa de zi cu zi. Familia și cei din jurul tău trebuie, de asemenea, să înţeleagă și să pună preţ pe sănătatea ta. Apoi fixează-ţi obiective realiste și verifică din timp în timp cum stai. Scrie-ţi obiectivele în calendar sau pe o foaie de hârtie și lipește-o pe frigider. Progresul în etape mici este unul dintre elementele esenţiale ale schimbării stilului de viaţă pe termen lung.

Începe cu ce îţi este mai ușor – pentru mulţi oameni următorul scenariu s-a dovedit de succes: 

Începe cu mersul pe jos. Continuă cu introducerea la fiecare masă de legume și fructe. Apoi începe să scoţi câte un aliment nesănătos de la fiecare masă. După care începi să renunţi treptat la fumat sau alte vicii. Introducerea fiecăreia dintre aceste etape în viaţa de zi cu zi este bine să îţi ia 1-2 luni. Astfel că schimbarea stilului de viaţă se va petrece pe parcursul unui an întreg. Nu te aștepta la schimbări vizibile după prima lună. Beneficiile se vor vedea cam după 5-6 luni, dar cu siguranţă vor fi acolo.

Ce este și cum te ajută Coenzima Q10?

Coenzima Q10 este o substanţă remarcabilă, cu rol în energia organismului și în funcţionarea inimii. Este sursa care stă la baza energiei celulare, cheia care deblochează metabolismul energetic la nivelul fiecărei celule. Cu cât organismul are mai multă Coenzima Q10, cu atât mai multă energie pot produce celulele. În ce privește inima, Coenzima Q10 are efect stabilizator asupra conductivităţii sale. De asemenea, arterele și venele au nevoie de Coenzima Q10 pentru a se relaxa, iar pereţii vaselor sunt mai în siguranţă când tensiunea arterială este mai scăzută. Fără Coenzima Q10, celulele cardiace nu ar produce energie. Inima bate mai încet, contracţiile sale sunt mai ineficiente. Își pierde ritmul normal. Administrarea permanentă după 30 de ani are mari beneficii pentru sănătate.

Unde se găsește Coenzima Q10 ?

Coenzima Q10 este prezentă în cantităţi mari în carnea de vită, mai ales în inimă, ficat și rinichi. De asemenea, ea se mai întâlnește și în alimente ca uleiul de soia, spanacul, sardinele, tonul, macroul, broccoli, ouăle și alunele.

Coenzima Q10 a fost introdusă în tratamentul insuficienţei cardiace în Japonia încă din 1974 și este prezentă pe piaţă ca supliment alimentar.

Administrare

Coenzima Q10 poate fi administrată preventiv, pentru sănătatea inimii și energie, în doze de 60-120mg pe zi. Dozele mai mari, de 120-240mg se recomandă ca adjuvant în afecţiunile inimii.

Alevia recomandă Coenzima Q10 200mg intensiv, Coenzima Q10 120mg.

 

Articol editat de echipa Alevia