A mânca conștient este opusul mâncatului fără discernământ. Secretul e să elimini automatismele pe care ți le-ai format când vine vorba de mâncare. Este important să fim conștienți de nevoile alimentare ale corpului înainte de a deveni victimele senzației că am mânca orice, numai mâncare să fie.

1.  PRIMUL PAS E SĂ DĂM ATENȚIE SEMNALELOR ORGANISMULUI NOSTRU. Foamea și pofta sunt ca niște armăsari nărăvași care de multe ori ne trag unde vor ei, dar se pot struni cu puterea minții. Nu lăsa foamea să se instaleze total; când simți că ți-e puțin foame, bea un pahar cu apă (niciodată sucuri acidulate) sau ronțăie un măr ori un morcov.

2.  CÂND MĂNÂNCI ÎNCEARCĂ SĂ CONȘTIENTIZEZI FIECARE GEST, FIECARE ÎMBUCĂTURĂ. Procedează cu mâncarea ca un degustător de vinuri: observă textura și culoarea, adulmecă mirosul, încearcă să recunoști gustul fiecărui ingredient.

3.  NU MÂNCA STÂND ÎN PICIOARE SAU PLIMBÂNDU-TE fiindcă vei mânca mai repede și mai mult.

4.  ASCULTĂ SEMNALUL ORGANISMULUI CÂND ÎȚI SPUNE CĂ E DE AJUNS ȘI OPREȘTE-TE DIN  MÂNCAT chiar dacă n-ai terminat din farfurie.

5.  ÎNCEARCĂ SĂ NU TE UIȚI LA TELEVIZOR ÎN TIMP CE MĂNÂNCI. Dacă nu poți fără el, atunci mută pe un post cu muzică clasică sau unul despre viața animalelor.

6.  CELE MAI PERICULOASE SUNT PERIOADELE DE STRES ȘI ETAPELE DIN VIAȚĂ CARE PRESUPUN TRĂIRI INTENSE (căsătorie, naștere, doliu după un apropiat), când modul în care mâncăm trece în plan secundar și revenim la automatismele nesănătoase.

7.  ÎNCEARCĂ SĂ MĂNÂNCI CU STÂNGA DACĂ EȘTI DREPTACE; în acest fel te concentrezi mai mult asupra gestului de a mânca.

8.  ÎNCEARCĂ SĂ MĂNÂNCI CAM LA ACELEAȘI ORE ÎN FIECARE ZI, astfel vei resimți mai puțin senzația de foame mare.

9.  LA DESERT, STABILEȘTE-ȚI CÂTE PRĂJITURI MĂNÂNCI, iar dacă ai decis una, nu mai întinde mâna după următoarea. Învață să-ți respecți propriile decizii.

10.  UNA DINTRE CAUZELE ÎNGRĂȘĂRII E CĂ MÂNCĂM MULTE ALIMENTE CU VALOARE NUTRITIVĂ MICĂ. Dacă organismul nu primește nutrienții esențiali, senzația de foame nu dispare. Așa se face că după un hamburger mare ne e în continuare foame. E bine să alegem alimente sănătoase plus suplimente alimentare pe bază de vitamine și minerale și ne vom simți sătui mâncând puțin.

Dietele nu sunt o soluție

Dietele, mai drastice sau mai permisive, nu sunt o soluție pentru o siluetă frumoasă pe termen lung. În schimb, un stil de viață sănătos este răspunsul, asta însemnând sport regulat, alimentație sănătoasă, doi litri de apă pe zi. La acestea putem adăuga, mai ales în perioadele mai stresante și un supliment pentru slăbit pe bază de plante.

6 plante bune de slăbit

•  GARCINIA. Intensifică arderea zahărului din organism, ajută la scăderea poftei de mâncare și împiedică formarea și depunerea grăsimilor.

•  CEAI-VERDE. Ajută la obținerea unei siluete suple prin accelerarea metabolismului și creșterea arderilor de calorii. De asemenea, energizează organismul.

•  SCORȚIȘOARĂ. Poate regla nivelul zahărului din sânge și acționează împotriva depozitelor de grăsime.

•  GUARANA. Poate da senzația de sațietate și echilibrează apetitul necontrolat. De asemenea, stimulează sistemul nervos.

•  ANGHINARE. Este un excelent detoxifiant pentru organism, ajutând ficatul să elimine toxinele.

•  ANANAS. Ajută la arderea grăsimilor și este eficient împotriva celulitei.

Iubește-te așa cum ești

Grija excesivă față de felul în care arătăm nu e benefică pentru starea noastră de spirit. Acceptarea în totalitate a ființei noastre și iubirea propriului corp poate fi o lecție dificilă dacă ne evaluăm prin raportarea la alte persoane sau la vedete. Nu te lupta cu tine, nu lupta împotriva corpului tău. Corpul este temelia ființei noastre, iar opoziția dintre minte și corp ne poate dezechilibra.

Alevia recomandă Silfide Complex de slăbit forte.

 

Articol editat de echipa Alevia