O alimentaţie sănătoasă te poate face să te simţi minunat şi te păzeşte de multe boli. Ia decizii sănătoase şi fă câteva schimbări simple în modul de a mânca.

Credeai că există doar o piramidă a nevoilor? Ei bine, cercetătorii arată că există şi o piramidă alimentară, care ne spune proporţia în care trebuie consumate alimentele din fiecare categorie.

Dulciurile şi grăsimile trebuie să le consumi în cantităţi extrem de mici, în schimb nu trebuie să-ţi lipsească cerealele integrale zilnic.

7 alegeri nesănătoase des întâlnite

Peste 2 cafele pe zi
Carne de porc şi vită zilnic
Alcool în exces
Expunere excesivă la soare
Obezitate
Viaţa sedentară
Fumatul

Respectă cât mai multe principii alimentare sănătoase! Recomandăm dieta mediteraneeană fiindcă are principii generale foarte simple, stabilite de sute de ani şi care este mai mult un stil de a mânca decât restricţii pe termen scurt.

- Consumă zilnic cât mai multe alimente vegetale: fructe şi legume, cartofi, pâine integrală, fasole, semniţe, nuci, alune.
- Alege zilnic pâinea neagră, orezul brun sau pastele integrale fiindcă sunt pline de fibre care-ţi pun în mişcare digestia şi de vitamine din grupul B şi în nici un caz pâinea albă.
- Mănâncă măcar o dată la 2 zile câte o salată. Fiindcă se pregăteşte foarte uşor, diversifică cu salată mediteraneeană, salată verde, salata de varză, salată cu roşii şi castraveţi.
- Încearcă să faci piaţa de 2 ori pe săptămână şi ia-ţi pe alese fructe de sezon. Vara alege cireşe, afine, zmeură, caise şi piersici, pepene, prune, după cum apar, iar iarna orientează-te către portocale, grefe, mere şi pomelo fiindcă au multă vitamina C.
- Consumă zilnic, dar moderat, lapte, brânză şi iaurt degresat.
- Consumă în fiecare zi fie pui, fie peşte şi o singură dată pe săptămână vită sau porc
- Alternează zilele în care mănânci carne cu cele în care îţi iei proteinele din altă parte: fasole, linte, mazăre, soia. Dacă mănânci 2 – 3 zile pe săptămână proteine vegetale, vei fi mai uşor şi mai puţin încărcat.
- Mănâncă 4 ouă pe săptămână.
- Înlocuieşte uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline fiindcă e mai sănătos.
- Încearcă să nu mănânci îngheţată, prăjituri sau dulciuri mai mult de o dată sau de două ori pe săptămână şi atunci în porţii mici, de poftă.
- Între mese, cum ar fi la 11.00 şi la 17.00, preferă 2 – 3 fructe ca gustare; îţi dau energie, se absorb imediat şi nu fermentează ca atunci când le consumi imediat după masă.
- Încearcă să reduci treptat sarea din mâncare.

30 de minute de mişcare şi cel puţin 2 litri de lichide zilnic întregesc stilul de viaţă sănătos.