Relaxează-te

Ușor de zis, greu de făcut, dar iată câteva lucruri la care să te gândești. Relaxarea şi detaşarea  sunt cele mai bune metode de a face faţă stresului. Practicarea unui sport şi dieta echilibrată ajută mult. Iar echilibrul între  viaţa profesională şi cea de familie înăbuşă sentimentele de vinovăţie. Cum totul e în mintea noastră, e important să ne propunem obiective realiste şi rezonabile. Ceea ce te hotărăști să faci, notează pe calendar începând cu data de mâine.

  • Poți să mergi pe jos până la serviciu?
  • Poți să faci 30 de minute de exerciții fizice de trei ori pe săptămână?
  • Poți să faci o pauză de respirație oricând veștile și problemele simți că-ți scapă de sub control?
  • Poți să te ridici de la birou după fiecare oră și să inspiri aer sau să faci câteva rotiri ușoare de brațe?
  • Poți sta 7 minute la finalul zilei de muncă să te gândești la prioritățile pe a doua zi?
  • Îți poți stabili ca după orele de serviciu să-ți închizi telefonul, să nu răspunzi la e-mailuri?
  • Îți poți crea o rutină a dormitului ca să te pregătești de somn cu jumătate de oră înainte să te bagi în pat și ca să dormi minim 7 ore?
  • Îți poți planifica o ieșire în natură la finalul fiecărei luni?
  • Poți să nu mai mănânci fast-food luna asta?
  • Poți bea seara un ceai de mușețel?
  • Poți ca din când în când să iei viața mai ușor și să-ți faci timp să apreciezi natura, să vizitezi un prieten sau să citești o carte?
  • Poți să hrănești zilnic fibra nervoasă cu un supliment pe bază de calciu, magneziu și zinc?
  • Te poți răsfăța săptămânal cu un masaj, o ședință la saună sau la spa?

Știai că...?

Planta griffonia, originară din Africa, conține L-5-HTP, o substanță care este precursorul direct al serotoninei, care dă o stare de bine. De aceea griffonia calmează și acționează ca un antidepresiv.

La ce te gândești ACUM?

Acordând momentului prezent întreaga ta atenție, vei dispune de o energie nelimitată, indiferent de ora pe care o arată ceasul. De multe ori momentul prezent devine un mijloc de a atinge un țel și astfel trăim pentru viitor. Iar când ne atingem scopul, de multe ori nu suntem mulțumiți, sau nu pentru mult timp. De aceea, atunci când acorzi mai multă atenție lucrului pe care îl faci decât rezultatului pe care îl aștepți, nu numai că devii mai eficient, dar ceea ce faci îți va aduce și infinit mai multă bucurie, iar nivelul de stres se va diminua considerabil.

Învață să spui NU

A refuza o favoare sau o sarcină în plus din partea rudelor, prietenilor sau colegilor de serviciu poate părea o dovadă de răutate, proastă creștere și lipsă de dragoste. Dar nu e așa! Atunci când spui DA unei activități fără importanță, spui NU unui alt lucru important. Micile sarcini se acumulează și te stresează peste măsură, plus că nu-ți rămâne timp pentru tine. Cunoaște-ți prioritățile tale și spune NU nimicurilor. Cu siguranță, unii dintre cei din jur vor fi nemulțumiți, dar n-ai cum să fii pe placul tuturor.

Redu stresul cu extracte din plante

Natura are leacuri cu care medicina modernă nu poate rivaliza, iar omul a știut să le găsească pe cele mai bune. Așa sunt Rhodiola, Melissa și Passiflora, trei plante care luptă cu stresul, relaxează organismul și dau o stare generală de bună dispoziție, fără efecte secundare. Rhodiola crește capacitatea de adaptare a organismului la diferite tipuri de stres – intelectual, fizic, lipsă de somn și, în plus, stimulează vigoarea organismului, longevitatea și dă avânt vieții sexuale. Melissa reușește ca nimeni alta să reducă simptomele negative asociate cu stresul: tensiune psihică, instabilitate emoțională, astenie, somn agitat, dezordini somatice. Passiflora e recunoscută ca planta liniștei. Pe lângă faptul că reduce stările de neliniște, nervozitate, isterie, passiflora ajută organismul să întârzie procesul de îmbătrânire. Curele cu aceste plante durează între o lună și 6 luni, cu pauză de 2 săptămâni după fiecare 3 luni de cură.

Strânge bani albi pentru zile negre

Banii sunt un motiv serios de îngrijorare și stres, iar certurile în familie din princina banilor nu sunt nici ele puține. Cu toate acestea, studiile au arătat că cei bogați nu-s mai fericiți decât cei cu venituri mai mici, cu excepția celor care nu își pot îndeplini nevoile de bază: hrană, adăpost. În ce privește banii, planificarea și economisirea sunt cele mai bune soluții. Calculează-ți nevoile reale în fiecare lună, fii atent la cât cheltuiești și pe ce și caută un plan de economisire automată. Gândește-te la bani ca la o energie care vine și pleacă; banii nu îți definesc valoarea sau personalitatea și nu lua lipsa banilor ca pe o rușine personală, ci ca pe o modalitate de a te concentra mai mult pe aspectele spirituale și sufletești – credința într-un scop înalt al vieții, dragostea față de familie, dezvoltarea personală - și mai puțin pe cele materiale – mașină, casă, bijuterii. Într-adevăr viața poate fi trăită frumos cu puțini bani.

Fă-ți ordine

…în casă, pe birou, în dulap, bucătărie și în orice loc în care trăiești. Oamenii nu realizează că dezorganizarea, dezordinea excesivă poate conduce la stres și la inducerea unei stări mentale de agitație, care nu favorizează gândirea limpede. Curăță spațiul, ordonează lucrurile, aruncă mărunțișurile, donează lucrurile la care ții, dar de care nu mai ai nevoie. Iar ordinea exterioară se va transforma în ordine interioară.

Dă drumul creativității

Creativitatea se manifestă atunci când suntem relaxaţi, fericiţi, când trăim clipa. Şi când apare, produce idei care ne transformă lumea. O singură idee bună ne poate aduce rezultate la care nici nu visam. Relaxarea, vacanţele, timpul de distracţie aduc în realitate mai mult succes decât munca și oasteneala neîntreruptă.

 

Cultivă descoperirea de sine

În inima ta știi că a avea grijă de propria persoană dă tonul vieții și sănătății tale. Unii dintre noi sunt extrem de conștienți de ce sunt și ce vor să devină în timp ce alții sunt mai puțin siguri și caută continuu aceste răspunsuri. În oricare etapă a călătoriei emoționale ne-am afla, e bine să ne examinăm atitudinea și perspectivele. Începe cu un jurnal în care răspunzi la următoarele întrebări: Ce meserie sau hobby ți-ar plăcea să încerci? Ce ai face dacă ai ști că nu există nici o posibilitate de a eșua? Care este aspectul pe care speri să îl realizezi în viață și încă n-ai făcut-o? Ce dorință aveai când erai copil? Ce dorință ai ca adult? Care este lucrul care îți provoacă cea mai mare mândrie? Ce aspect al vieții îți creează mult stres și anxietate? Ce pași poți face ca să îmbunătățești situația?

De la stres la depresie. De la depresie la boală

Peste 25 de studii au consemnat că depresia crește riscul riscul de deces prematur. Între bolile concrete în fața cărora persoanele deprimate sunt mai vulnerabile se regăsesc bolile de inimă și diabetul de tip II.

Aproape toată lumea e deprimată la un moment dat atunci când se simte nefericită din cauza unei întâmplări negative, o criză în familie ori concediere la locul de muncă. Acest tip de depresie se tratează foarte bine cu ajutorul plantelor și cu ajutor psihologic specializat.

Apoi există un alt tip de depresie, mai persistent, pe un termen mai îndelungat, care se poate declanșa în urma unei experiențe negative, o traumă emoțională sau datorită unei funcționări deficitare a unor rețele de neuroni din creier. Acest fel de depresie scufundă omul într-un hău de tristețe și pesimism. Fără un tratament adecvat, se poate croniciza.

Când o persoană se simte deprimată tinde să adopte o atitudine de dezinteres total; delăsarea implică și dezinteres față de viață și neglijarea sănătății. De exemplu, nu e neobișnuit ca o persoană deprimată să recurgă la alcool, droguri sau mâncare pentru că acestea îi dau senzația că-i ușurează starea de rău. Ieșirea din această stare implică o serie de tehnici, printre care și cele prezentate în aceste pagini.

Concentrează-te

Facem progrese în direcţiile asupra cărora ne concentrăm. În viaţă, avem parte mai ales de lucrurile asupra cărora ne concentrăm. Dacă ne concentrăm asupra abilităţilor de ordin financiar, situaţia noastră economică se va îmbunătăţi. Dacă ne concentrăm asupra manifestării sentimentelor şi relaţiile noastre vor deveni mai bune. Dacă ne concentrăm asupra aspectului fizic, făcând sport şi urmând un regim alimentar corect, şi sănătatea ni se va îmbunătăţi. Aşadar, să ne concentrăm!

Acordă-ți timp de gândire

Rezervă-ți un timp al tău în fiecare zi pentru a sta și a gândi. Nu e nevoie de mai mult de jumătate de oră în fiecare zi, dar rezultatul terapeutic e impresionant.

Viața modernă e de așa natură încât ne lăsăm duși de inerție de tot ce ne înconjoară. Mâncăm rău, fumăm, ne stresăm, ne supra-exploatăm organismul și-l neglijăm și, de multe ori, nu știm de ce o facem. Sunt persoane care, atâta vreme cât au succes profesional și social, pierd cu totul controlul asupra vieții lor.

Acest obicei de a sta și a a te gândi – cine suntem?, unde suntem?, încotro mergem? ce obiective avem? cum le atingem? – e  cu atât mai folositor cu cât în lumea de azi abundă graba și lipsește cugetarea. Lumea se schimbă atât de repede încât viteza cu care se schimbă lucrurile ne depășește puterea de adaptare. Și poate că ceea ce ar trebui să facem este să ridicăm piciorul de pe accelerație, să trăim fără atâta grabă și să ne recuperăm capacitatea de a decide ce vrem să facem cu timpul nostru.

7 sfaturi pentru o atitudine pozitivă tot timpul

  • Fă un efort conștient de a fi extrovertit și plin de energie – starea de bine e molipsitoare
  • Iartă greșelile și pe cei care-ți greșesc – renunțarea la ostilitate reduce nivelul de stres
  • Întărește-ți respectul de sine prin alegeri morale. Amintește-ți mereu realizările și succesele pe care le-ai avut
  • O viață spirituală sau religioasă activă, căutarea armoniei cu natura menține psihicul puternic
  • Învață să fii mai optimist prin abordări simple și sistematice. Pentru orice problema caută să vezi și partea plină a paharului
  • Evită gândirea pesimistă prin concentrarea atenției asupra propriilor abilități, prin planificare și prin stabilirea unor obiective realizabile
  • Nu te însingura – cere suportul celor din jur și ajutor specializat când e nevoie.

 

Alevia recomandă 5-HTP plus și Adaptonic.

 

Articol editat de echipa Alevia