Gimnastica minţii nu e o joacă; e un exerciţiu care nu-ţi ascute doar mintea, ci-ţi îmbunătăţește memoria și îţi apără intelectul de un viitor declin. Majorităţii oamenilor le plac provocările mentale, mai ales atunci când le pot rezolva.

Studiile arată că persoanele implicate în activităţi relaxante, de socializare, stimulante din punct de vedere mental, combinate cu alte strategii de îmbunătăţire a calităţii vieţii, nu numai că trăiesc mai mult, dar „îmbătrânesc frumos“. Ne putem îmbunătăţi aceste abilităţi la orice vârstă, prin exerciţiu mental. Pentru agerimea minţii, e bine să ne gândim la patru cuvinte cheie:

• PREZENȚA – atenţia la timpul prezent ne face mai eficienţi în orice sarcină mentală.

• CALITATEA – atunci când mintea noastră se concentrează asupra calităţilor, detaliilor și sensurilor noii informaţii, o reţinem mult mai mult timp și o putem controla mai bine.

• CURIOZITATEA – ne permite să ne extindem orizontul mental.

• PERSEVERENȚA – repetarea unei anumite sarcini mentale duce la învăţare și la îmbunătăţirea capacităţii de memorare.

Flavonoidele din planta ginkgo biloba, vitaminele B și magneziul sunt susţinători pe termen lung ai memoriei și concentrării, conform studiilor realizate pe scară largă. Asta pentru că aceste substanţe întârzie și împiedică procesele de degradare a dendritelor celulelor nervoase. Ginkgo biloba, mai ales, face minuni pentru îmbunătăţirea funcţiilor psihice și pentru protejarea celulelor nervoase. Mai mult, această plantă are și puterea de a frâna procesele îmbătrânirii. Magneziul este un nutrient esenţial pentru o bună memorie findcă hrănește tocmai fira nervoasă, o poate întineri și ajută la funcţionarea normală a întregii funcţii nervoase.

Încearcă abordări diferite pentru a-ţi extinde orizonturile mentale: călătorește în locuri noi, învaţă să cânţi la un instrument muzical, ia lecţii de dans, studiază un domeniu nou, găsește un nou hobby antrenant. Nicio vârstă nu e prea înaintată pentru a încerca lucruri noi. Iar dacă vei studia cel puţin 30 de minute pe zi un subiect care te interesează, îţi vei păstra memoria în formă mult timp. Vezi cărţile ca o hrană pentru suflet, care-ţi aduc speranţă și inspiraţie. Cărţile pe care le citim ne modelează modul de a gândi și ne formează fiosofi de viaţă. Prin urmare, ţine minte: obișnuinţa de a citi este una dintre cele mai bune discipline pentru a rămâne performant și în cea mai bună formă. Pentru o bună capacitate mentală, mișcarea și odihna sunt condiţii obligatorii. Prin activităţile fizice regulate întregul corp funcţionează mai bine, iar cel puţin 7 ore de somn pe noapte asigură regenerarea funcţiilor psihice. Viciile care dăunează cel mai mult ţinerii de minte sunt fumatul și alcoolul findcă deteriorează fira nervoasă și intoxică și îmbolnăvesc întregul organism. Renunţarea la aceste vicii pur și simplu te va face să trăiești mai mult cu ani buni.

 

Alevia recomandă Memorie și concentrare și Ginkgo biloba cu Magneziu.

 

Articol editat de echipa Alevia