Când spunem vitamine, cei mai mulți dintre noi ne gândim la pastile. Când ne gândim la pastile, ne vin în minte imagini legate de medicină și medicamente, care generează confuzie.

Deși pot ține locul atât medicinei, cât și medicamentelor, vitaminele nu sunt nici una, nici alta. Pur și simplu, vitaminele sunt substanțe organice necesare vieții, pentru creșterea, vitalitatea și starea noastră generală bună. Putem lua aceste vitamine din alimente sau din suplimentele alimentare.

Sărurile minerale, ca și vitaminele, nu prezintă valoare energetică în sine, însă fără ele viața, implicit energia de care avem nevoie, nu este posibilă. Fără existența mineralelor, vitaminele nu-și pot îndeplini rolul specific. Este necesar să menționăm că organismul nostru poate sintetiza câteva vitamine, dar nu poate fabrica nici măcar un singur mineral. Printre cele mai importante săruri minerale se numără: calciul, fierul, fosforul, iodul, magneziul, seleniul și zincul.

 CALCIU

Formele de calciu disponibile în mod obișnuit sunt aspartatul de calciu, carbonatul de calciu, gluconatul de calciu și calciul lactic. Când cumperi suplimente de calciu, ține seama de cantitatea de calciu ca element și nu de cantitatea sărurilor de calciu. Dintre aceste forme, carbonatul de calciu conține cea mai mare cantitate de calciu ca element: 40%. Multe persoane îl preferă pe acesta datorită conținutului ridicat de calciu, care le permite să ia mai puține pastile pentru a obține doza zilnică optimă. Această formă de calciu se găsește alături de magneziu și zinc în produsul Calciu Magneziu Zinc de la Alevia, la plicuri sau comprimate.

Calciul este o componentă principală a scheletului și a dinților. Este indispensabil în:

• procesul de coagulare sanguină;

• buna funcționare a sistemului nervos;

• diminuarea amplorii unor procese alergice;

• ameliorarea capacității antimicrobiene a globulelor albe;

• stimularea secreției gastrice și a ritmului cardiac;

• utilizarea eficientă a fierului și a vitaminei B12.

 Calciul este un element absolut esențial pentru organismul uman, mai ales în primii ani de viață, atunci când are loc procesul de formare a țesuturilor osoase. Vitamina D este necesară pentru efectuarea transportului calciului prin mucoasa intestinală, pentru o absorbție normală a acestuia.

Calciul este indicat în caz de oboseală, în diferite afecțiuni pulmonare, în astenie, cefalee, iritabilitate, adenite, nervozitate, osteoporoză, spasmofilie acută sau cronică, tulburări de menopauză, hemoragii prelungite etc.

Cele mai bune surse naturale din care poți lua calciu sunt: lapte și produse lactate, toate tipurile de brânză, soia, tofu, sardine, somon, alune, nuci, semințe de floarea-soarelui, fasole uscată, broccoli, varză.

 ȘTIAI CĂ...

Inamici ai magneziului sunt medicamentele diuretice, consumul de alcool, administrarea de anticoncepționale sau stresul?

 MAGNEZIU

Magneziul este un mineral ce acționează ca un factor de creștere; este tonic general, regenerator, antidepresiv și tranchilizant, drenor hepatic, antiseptic intern și extern, anticolesterolic, menține constantă concentrația calciului din sânge etc.

Magneziul are numeroase proprietăți, dintre care enumerăm câteva:

• are rol în formarea oaselor și a dinților, menținând starea de sănătate a dinților;

• reglează echilibrul calcic;

• ajută la buna funcționare a mușchiului cardiac și a creierului;

• întărește reacțiile de apărare a organismului la infecții;

• reglează temperatura corpului;

• preîntâmpină atacurile de cord;

• este important pentru transformarea zahărului din sânge în energie;

• împiedică depunerile de calciu, ca și formarea de calculi biliari și renali etc.

Magneziul este indicat în caz de îmbătrânire a țesuturilor, în astenii, tuberculoză, tulburări digestive, în afecțiuni respiratorii, alergii, constipații, gută, artroză, stres, boli mintale, epilepsie, hipercolesterolemie, litiază renală, colici abdominale și renale, infarct miocardic etc.

Carența în magneziu se manifestă prin: spasmofilie, senzația lipsei de aer, hiperemotivitate, dureri de cap, tremurături, amețeli, insomnii, crampe musculare, furnicături, oboseală a ochilor, palpitații, fragilitate a unghiilor, părului și dinților, stări depresive etc.

Corpul uman conține în medie 25 grame de magneziu. Nevoile zilnice de acest mineral sunt apreciate la 300mg, indiferent de sexul individului. În perioadele de sarcină și de alăptare, acest necesar poate crește până la 355 – 450mg. Cele mai bune surse naturale care conțin magneziu: cereale nemăcinate, smochine, migdale, nuci, semințe, banane, legume de culoare verde închis.

 VITAMINA B

Alături de calciu și magneziu, complexul de vitamine B este extrem de important pentru buna funcționare a organismului nostru. Acestea nu acționează independent, ci în relație cu celelalte vitamine ale complexului. Au efecte benefice asupra nervilor, mușchilor, aparatului digestiv, pielii, părului, ochilor, cavității bucale și ficatului. Îți recomandăm Complex B forte de la Alevia.

 

Articol editat de echipa Alevia