Gândiţi-vă la ultima discuţie pe care aţi avut-o cu cineva pe care l-aţi considerat plictisitor. Ce anume a făcut ca persoana respectivă să fie antipatică? Cel ami probabil este că aceasta să fi vorbit tot timpul despre experienţele sale personale. Adesea cei care vorbesc mult despre ei înşişi nu vor să monopolizeze conversaţia. Aceasta nu schimbă însă faptul că prezenţa lor nu prea este agreată.

Stabilirea unei relaţii amiabile: păreri venite de pe partea cealaltă a baricadei

Iată ce au de spus o serie de clienţi din industria ambalajelor de carton despre stabilirea unui raport amiabil.

Răspuns prompt la apelurile telefonice. Putem trece cu vederea alte lucruri dacă sunteţi uşor de contactat şi răspundeţi cu promptitudine la mesajele pe care vi le trasmitem.

Cunoştinţe tehnice. Trebuie să vă cunoaşteţi foarte bine propriile produse şi servicii, precum şi firma şi cerinţele noastre. Ne aşteptăm să vă puneţi la curent înainte de a lua legătura cu noi.

Servire exemplară a clienţilor. Vrem să putem face uşor o comandă, să putem verifica uşor situaţia acesteia şi să-i devansăm sau să amânăm livrarea.

Informaţii privitoare la mersul lucrurilor, atunci când este cazul. Dacă vă sunăm ca să verificăm un lucru sau ca să vă întrebăm despre un produs nou, aşteptăm să ne daţi informaţii de ultimă oră.

Răspundeţi la nevoile noastre urgente. Nu vă uităm uşor atunci când ne scoateţi dintr-o încurcătură.

Respectaţi-vă promisiunile. Vă ţinem bine minte atunci când nu vă respectaţi promisiunile.Când vedeţi că nu vă putem livra marfa la timp, înştiinţaţi-ne.

Nu ne obligaţi să acceptăm preţuri mai mari. Colaboraţi cu noi atunci când preţurile tind să urce; iar când preţul creşte, spuneţi-ne.

Extras din David Ehkert, “ Customers Make Wish List for Service”, articol apărut în Paperboard Packaging Magazine, aprilie 1999.

Articol editat de echipa Alevia.