fbpx

Una dintre cele mai folosite şi apreciate legume în orice bucătărie este obișnuită ceapă. Şi deşi o adăugăm în multe preparate şi de multă vreme, puţini ştiu ce substanţă remarcabilă conţine aceasta. Este vorba despre quercetină.

Quercetina este o moleculă ce se regăsește în diverse fructe, legume, grâne. Este unul dintre cei mai abundenți antioxidanți, cu rol important mai ales în combaterea efectelor radicalilor liberi şi prevenirea inflamațiilor.

Mai multe studii au arătat că acest compus are efecte benefice asupra sănătăţii, fiind de ajutor în prevenirea anumitor afecţiuni.

Să vedem exact ce este, cum acţionează acest compus natural şi cum poate susţine sănătatea organismului nostru când este administrat cu regularitate.

Ce este quercetina

Quercetina este una dintre cele mai importante şi renumite flavonoide. Acestea sunt substanţe chimice ce se regăsesc în plante şi care au efecte antioxidante, antimicrobiene, hepatoprotectoare, antiinflamatorii și anticanceroase.

Corpul omenesc nu poate produce quercetină, însă se poate bucura de efectele sale prin consumul de fructe, legume și băuturi care o conțin. Printre acestea se numără ceapa,brocoli, varza, roșiile, hrişca sau fructe precum strugurii, cireșele, fructele de pădure, citricele, merele.

Vinul roşu și ceaiul negru conţin quercetină, la fel ca una dintre cele mai renumite plante din medicina naturistă ginkgo biloba. Quercitina cu Zn si D3 Alevia este obținută din extract din muguri florali de Salcâm-japonez standardizat cu 95% dihidrat de quercetină.

Care sunt beneficiile quercetinei

Cercetările asupra quercetinei sunt extrem de promițătoare, ilustrând că acest compus natural are un impact pozitiv asupra organismului uman. De altfel, este cel mai puternic antioxidant cunoscut, calitate din care derivă multe dintre beneficiile sale pentru sănătate.

Acționează ca antiinflamator natural, este bogat în antioxidanți și, drept urmare, combate bolile și semnele îmbătrânirii. De asemenea, quercetina scade simptomele alergice, reduce riscul de cancer şi de infecţii şi poate scădea riscul bolilor de inimă.

Să analizăm pe rând câteva dintre cele mai cunoscute beneficii ale quercitinei:

Susţine imunitatea. Quercetina este un antioxidant puternic, de cinci ori mai eficient decât vitamina C. Quercetina îmbunătățește capacitatea de apărarea a organismului în faţa bolilor.

Previne infecţiile. Quercetina este ideală pentru evitarea infecțiilor și bolilor. Datorită proprietăților antibacteriene acționează împotriva bacteriilor stomacului, intestinelor, pielii, sistemului respirator şi urinar. Quercetina ajută la combaterea unor virusuri precum: adenovirus, herpes, encefalita japoneză sau virusurile care provoacă infecțiile respiratorii. S-a constatat şi că o doză mai mare de quercetină reduce infecția tractului respirator superior şi numărul zilelor de boală.

Reduce inflamaţiile. Quercetina are proprietăți antiinflamatorii, contribuind la scăderea inflamaţiilor acute și cronice. De exemplu, s-a constatat o reducere semnificativă a rigidității  articulaţiilor şi a intensităţii durerilor matinale sau de după efortul fizic în cazul persoanelor suferinde de artrită.

Reduce reacţiile alergice. Proprietățile antiinflamatorii ale quercetinei ameliorează simptomele alergice. Aceasta poate bloca acţiunea histaminei, împiedicând astfel reacţiile anafilactice.

Luptă împotriva cancerului. Întrucât quercetina are proprietăți antioxidante, aceasta poate avea un rol important în combaterea cancerului. S-a constatat că suprimă creșterea celulară haotică și induce moartea celulelor canceroase de la nivelul prostatei, ficatului, plămânilor, sânilor, vezicii urinare, colonului, ovarelor, limfei, glandelor suprarenale, sângelui.

Scade tensiunea arterială şi riscul bolilor de inimă. Quercetina ajută la reducerea tensiunii arteriale, scăderea nivelului de colesterol rău în sânge şi a bolilor de inimă asociate. Administrarea suplimentelor de quercetină duce la o scădere semnificativă a tensiunii arteriale sistolice şi diastolice, prin relaxarea vaselor de sânge.

 

Reduce riscul bolilor degenerative. Stresul oxidativ este unul dintre factorii care contribuie la dezvoltarea bolilor neurodegenerative. Întrucât proprietățile antioxidante ale quercetinei pot ajuta la combaterea radicalilor liberi, boli precum Alzheimer, Parkinson sau demența pot fi evitate sau efectele lor diminuate.

Pe lângă acestea, cercetări recente vorbesc despre posibilitatea ca quercetina să se califice ca una dintre substanţele importante pentru tratarea infecţiilor cu COVID-19, asta datorită efectelor sale antivirale deja documentate asupra altor agenţi patogeni din familia Coronavirus.

Doza zilnică de quercetină

Deşi varietatea de alimente care conţin quercetină este destul de mare, în fapt aportul nostru zilnic este destul de mic, variind de la 13 la 64 mg pe zi. Explicaţia este că avem un comportament alimentar foarte complex; tindem să nu mâncăm aceleași lucruri zi de zi şi nici să ţinem o dietă riguroasă, urmărind îndeaproape aportul de micro şi macro nutrienţi.

Astfel, unele persoane îşi pot lua din dieta zilnică până la 77 mg pe zi quercetină, în timp altele doar 1 mg pe zi. Iar asta înseamnă că mulți oameni nu se bucură de beneficiile quercetinei pentru sănătate.

Organismul nostru însă poate absorbi cantități suplimentare de quercetină din suplimente naturale. Pentru ca efectele sale să fie notabile, doza recomandată este de 350 mg pe zi.

Quercetin cu Zn si D3 este un remediu complet care asigură într-un singur produs dozele necesare pentru protecţie imunitară în sezonul rece, dar și în perioadele de epuizare fizică sau alergii.

Fără doar şi poate natura este o sursă incredibilă de substanţe nutritive care ne ajută să ne menţinem sănătatea. Nu totdeauna însă reuşim să beneficiem de tot ce ne oferă ea ca atare. Pentru o doză zilnică de 350 mg de quercetină, ar trebui să consumăm aproape două kilograme de ceapă sau cam 50 de mere pe zi, ceea ce nu ar fi tocmai posibil. Ce putem face însă, este să folosim puterea naturii încapsulată în produse concentrate din 100% extracte naturale.

Cauta alte produse

ALTE ARTICOLE