fbpx

Melatonina are rol major pentru somn 

Numită și „hormonul somnului”, Melatonina este produsă la nivelul creierului de către glanda pineală ca răspuns la întuneric, dar se găsește și în alte zone cum ar fi ochi, măduva osoasă și intestin. Ea ajută la cronometrarea ritmurilor tale circadiene și la somn. În termeni simpli, ritmul circadian este ceasul interior al corpului tău. Îți permite să știi când este timpul să dormi, să te trezești și să mânânci.

Persoanele cu insomnie au probleme să doarmă, să adoarmă sau ambele. Când simptomele durează o lună sau mai mult, se numește insomnie cronică și poate avea consecințe severe – îți poate epuiza energia, scade productivitatea și crește riscul de boli precum hipertensiunea arterială și diabetul zaharat.

Dincolo de rolul benefic pe care il are pentru somn, Melatonina este și un puternic antioxidant care poate oferi o multitudine de alte beneficii: sănătatea ochilor, tratarea ulcerațiilor stomacale, reglarea temperaturii corpului, a tensiunii arteriale și a nivelului de hormoni.

De asemenea, aceasta se leagă de receptorii din corp și te poate ajuta să te relaxezi. De exemplu, melatonina se leagă de receptorii din creier pentru a ajuta la reducerea activității nervoase. Legarea de receptorii din ochi poate ajuta la reducerea nivelului de dopamină, un hormon care te ajută să rămâi treaz.

Există mulți factori care pot provoca niveluri scăzute de melatonină noaptea. Stresul, fumatul, expunerea la prea multă lumină noaptea, faptul că nu obține suficientă lumină naturală în timpul zilei, munca pe schimburi și îmbătrânirea, afectează toate producția de melatonina. Luând un supliment de melatonină vă poate ajuta să contracarați nivelurile scăzute și să vă normalizați ceasul intern. Dovezile stiintifice arată că luarea Melatoninei înainte de culcare poate ajuta semnificativ deoarece aceasta induce somnul și îl face mai odihnitor. Este recomandata ca un inductor natural al somnului, fără efectele neplăcute la trezire. Totodată, protejează organismul împotriva stresului.

Alte extracte precum Valeriană, Passiflora, Roiniță sau Hameiul au proprietăți de relaxare și susțin starea de destindere necesară instalării unui somn odihnitor, cu reale funcții regeneratoare.

 

Cauta alte produse

ALTE ARTICOLE