Fie că ne apropiem de 40, 50, 60 de ani sau  mai mult, toți ne confruntăm cu provocările și  satisfacțiile înaintării în vârstă. Studiile despre  ”îmbătrânirea frumoasă” au arătat că  moștenirea genetică influențează o treime din  modul în care vom îmbătrâni, în timp ce două treimi se bazează pe alegerile personale în stilul de viață, deci le putem controla noi înșine.

 

Dovezile științifice arată că păstrarea unei atitudini pozitive  ne ajută să trăim mai mult și mai sănătos. Optimiștii au parte de mai multe oportunități, de mai multe ocazii să se bucure de viață, au mai puține dificultăți fizice și emoționale, sunt mai calmi în viața personală și mai fericiți în relațiile cu ceilalți. S-a descoperit inclusiv faptul că gândirea pozitivă îmbunătățește răspunsul sistemului imunitar și astfel organismul se protejează mai eficient de boli.

Relațiile sociale bune ne sporesc bunăstarea fizică și emoțională și ne dau încredere în noi. În fond, prin natura noastră suntem ființe sociale. Nu numai că ne face plăcere să fim cu ceilalți, dar ne și bazăm pe această relație. Nevoia noastră de intimitate, de legătură emoțională și sprijin social începe din copilărie și dăinuie toată viața. Dacă vrem să trăim mult, atunci e esențial să rămânem strâns conectați cu persoanele care ne sunt apropiate. De asemenea, o viață sexuală sănătoasă poate prelungi durata vieții.

Cu cât mai puțin stres în viața ta, cu atât mai bine. Stresul cronic contribuie la durerea fizică, la apariția ridurilor și a îmbătrânirii premature, la deteriorarea memoriei și poate sta la baza unor afecțiuni grave. Deși nu putem elimina stresul de tot din viața noastră, putem învăța tehnici și lua suplimente pentru diminuarea impactului stresului asupra vieții și sănătății noastre.

O alimentație sănătoasă, combinată cu un program de exerciții fizice și mișcare fac minuni pentru sănătate. Asta pentru că în ziua de azi mâncăm prea mult, prea sărat, prea gras, prea dulce. Mișcarea zilnică și o dietă bazată pe cât mai multe fructe și legume, precum și alte elemente vegetale, cu puțină carne slabă și multe lichide are un impact major asupra speranței de viață, prin diminuarea riscului de boli de inimă, cancer și alte boli legate de înaintarea în vârstă.

Suplimentele alimentare bine alese ne pot menține de asemenea tinerețea și sănătatea pentru mai mult timp. Vitaminele și mineralele previn apariția multor boli și ajută organismul să funcționeze corect, fără sincopele datorate vieții moderne. Extractele din plante ne pot da mai multă energie, acționează benefic în afecțiuni specifice și protejează organismul de îmbătrânirea prematură. De exemplu, plantele ginkgo biloba, ginseng și alga spirulină se recomandă pentru menținerea tinereții datorită puterii de a încetini procesele îmbătrânirii, de a încetini degradarea atenției, memorării și concentrării, de a hrăni organismul cu substanțe nutritive și de a oferi energie proaspătă.

Dezvoltarea personală, învățarea continuă, căutările spirituale sunt modalități puternice prin care ne menținem un psihic sănătos toată viața. Prin conștientizarea constantă a propriilor gânduri, sentimente și stări fizice, precum și prin concentrarea atenției la momentul prezent vom găsi surse de înțelepciune și cunoaștere personală din cauza cărora nu doar că ne vom simți mai bine și vom trăi mai mult, dar vom avea și mai multă grijă de noi înșine și o atitudine mai optimistă și mai empatică față de ceilalți. Multe studii au arătat că oamenii practicanți ai unei religii trăiesc mai mult, iar alte studii efectuate pe pacienții cu boli cronice sugerează că cei care cred în Dumnezeu au o rată a mortalității cu 30% mai scăzută decât cei care se simt abandonați metafizic.

 

Alevia recomandă Ginkana Ginkgo 50+ și Spirulină 50+.

 

Articol editat de echipa Alevia