Obosit de insomnie? Din fericire, există alternative la număratul oilor ca să poţi adormi noaptea.

 - Crează-ţi un loc liniştit de dormit

Îndepărtează sau blochează zgomotele, lumina şi orice-ţi distrage atenţia şi asigură-te că ai o saltea confortabilă.

- Nu adormi cu televizorul deschis

Dacă te uiţi seara la televizor, limitează-te la o oră, o oră jumătate şi nu uita să aeriseşti cel puţin 15 minute după ce l-ai închis.

Alege cu grijă emisiunile TV

Televizorul rămâne principalul mijloc de informare, dar ai grijă să nu consumi în exces. Alege-ţi emisiuni care te îmbogăţesc spiritual, cu oameni de cultură sau cu personalităţi care văd dincolo de mărunţişurile vieţii cotidiene. Alege să nu mai urmăreşti emisiunile despre probleme care te enervează, de genul talk-show-urilor politice şi închide televizorul după ce ai văzut emisiunea dorită. Nouă ne plac Discovery, History, Travel, National Geographic şi Mezzo.

- Taie cafeaua şi alte stimulente

Nu bea cafea după ora 14.00. Dacă-ţi place foarte mult gustul cafelei, încearcă fără cofeină.

- Învaţă să te relaxezi

Ascultă muzică clasică, al cărei tempo îţi induce relaxarea în orele după amezii şi înainte de culcare. Dacă preferi să citeşti, alege o carte uşoară cu maxim 30 – 40 de minute înainte de culcare. N-are rost să te încarci negativ cu grijile pe a doua zi.

- Răsfaţă-te cu o baie caldă

O baie caldă de 2 ori pe săptămână, în care pui un kilogram de sare mare, poate face minuni pentru destinderea şi restabilirea echilibrului interior.

- Intră în atmosferă

Bea un ceai cald relaxant de muşeţel, tei sau special pentru somn, înainte de culcare.

 - Bazează-te pe valeriană

Ca să adormi mai rapid şi să te bucuri de un somn mai profund, ia 360 mg dintr-un extract standardizat 0,8% de acid valerenic cu 30 – 60 de minute înainte să te duci la culcare.

Cum cauza insomniei este de multe ori stresul dublat de anxietate şi depresie, te poţi folosi de proprietăţile valerianei ca să-ţi calmezi sistemul nervos; astfel, vei face faţă situaţiei mai eficient.

Alevia îți recomandă Valerinal.

Ştiai că...

Valeriana este cea mai cunoscută şi utilizată plantă cu efect sedativ din Europa.

- Încearcă hameiul

Ia 150 mg dintr-un extract standardizat de hamei cu 30 - 60 de minute înainte de culcare ca să ai un somn bun şi liniştit. Hameiul e recunoscut de secole ca alternativă naturală la medicamentele de sinteză pentru calmul pe care îl induce.

- Odihneşte-te cu passiflora

380 mg dintr-un extract standardizat de passiflora luat zilnic calmează tulburările somnului şi te poate ajuta să nu te mai trezeşti din somn în timpul nopţii.

Alevia îți recomandă Nocturn.