• Prima regulă şi cea mai importantă: adoptaţi permanent o atitudine pozitivă. Succesul în viaţă şi în vânzări depinde enorm de acest lucru.
 
  • Învăţaţi totul despre produsul/serviciul pe care–l comercializaţi. Deveniţi expert.
 
  • Implicaţi-vă clienţii în pledoaria de vânzare.
 
  • Reţineţi numele clienţilor dvs. şi, ori de câte ori staţi de vorbă cu ei, folosiţi-l în conversaţie.
 
  • Priviţi-vă clientul în ochi pentru a-i demonstra că nu aveţi nimic de ascuns.
 
  • Aflaţi cât mai multe informaţii despre concurenţă.
 
  • Anticipaţi posibilele probleme ce pot apărea în procesul de vânzare şi identificaţi soluţiile adecvate.
 
  • Puneţi întrebări cât mai multe clienţilor înainte de a le face propunerea să cumpere de la dvs.
 
  • Păstraţi-vă calmul. Meditaţi, încurajaţi-vă mental, respiraţi profund.
 
  • Controlaţi-vă timpul. Folosiţi-vă timpul astfel încât să obţineţi maximum de profit la sfârştiul lunii.
 
  • Atunci când vindeţi nu încercaţi să imitaţi pe nimeni, nu jucaţi teatru, fiţi dvs. înşivă.
 
  • Dezvoltaţi-vă stilul dvs. propriu.Nu învăţaţi de pe rost pledoarii de vânzare. Folosiţi propriile dvs. cuvinte.
 
  • Priviţi lucrurile din punctul de vedere al clientului.
 
  • Învăţaţi să zâmbiţi sincer şi zâmbiţi cât de mult puteţi.
 
  • Acordaţi maximum de atenţie primelor clipe pe care le petreceţi cu clientul. Aveţi o singură şansă să faceţi o primă impresie.
 
  • Aveţi grijă de modul cum vă îmbrăcaţi şi cum arătaţi când sunteţi în public.
 
  • Luaţi hotărârea de a fi cel mai bun agent de vânzări din compania pentru care lucraţi.
 
  • Nimeni nu poate vinde fiecărui client. Lăsaţi-vă un coleg să încerce acolo unde dvs. nu aţi izbândit.
 
  • Aveţi încredere în forţele dvs. Doar astfel pot avea şi clienţii încredere în dvs.
 
  • Demonstraţi-i clientului dvs. că sunteţi diferit de concurenţă. Nu vă rezumaţi numai la a-i spune lucrul acesta.
 
  • Urmăriţi presa din domeniul dvs. profesional pentru a fi la curent cu ce se întâmplă în industrie.
 
  • Acordaţi atenţie fiecărui client. Făceţi-l să se simtă important.
 
  • Puneţi în principal întrebări deschise clientului (de ex: “ce părere aveţi despre?”, “de ce spuneţi asta?”), nu din cele la care vă poate răspunde cu “da”, “nu”, “nu ştiu”, “poate”, “să vedem”.
 
  • Păstraţi legătura cu clientul şi după ce aţi încheiat vânzarea. După încheierea fiecărei vânzări trimiteţi clientului o scrisoare de mulţumire.