Cu toţii ştim că pentru a avea o relaţie bună cu cei din jur trebuie să respectăm o serie de reguli, iar în mai jos sunt enumerate câteva dintre acestea:

Uite cum ar arăta comportamentul ideal al unui agent de vânzări: 

- este politicos şi îi tratează atât pe clienţi cât şi pe membrii echipei cu respect; îşi aminteşte cât este de important să spui "te rog" şi "mulţumesc";
- lucrează ca parte a unei echipe şi îl preocupă standardele înalte;
- vine la lucru curat şi îngrijit îmbrăcat şi este mândru de standardele lui/ei de ţinută şi igienă;
- dacă se întâmplă ceva rău, îşi cere scuze şi caută modalităţi de a remedia situaţia;
- arată respect faţă de clienţi şi coechipieri, indiferent de sex, dizabilităţi, statut social sau origine etnică;
- se comportă cu onestitate şi integritate.   

Un bun agent îşi personalizează interacţiunile şi realizează o conexiune cu clienţii; căutând mereu să mulţumească pe cineva;

- este răbdător şi plin de solicitudine cu clienţii care au nevoie de ceva mai mult timp sau de ajutor;
- pune întotdeauna mai presus de orice sarcină de lucru personală satisfacerea unui client.  

De fiecare dată salută şi îşi ia la revedere zâmbind la coechipieri şi clienţi, privindu-i întotdeauna în ochi;

- ştie când clienţii sunt foarte grăbiţi şi când se poate conversa mai pe îndelete cu ei;
- chiar dacă au o zi mai proastă, menţin permanent o mină prietenoasă şi profesională;
- munceşte cu energie şi entuziasm pentru a rezolva sarcinile repartizate prompt şi eficient.  

El este o persoană care îşi întrebuinţează propria personalitate pentru a oferi clienţilor o experienţă de neuitat;

- salută în mod individual pe fiecare client;
- este conştient/ă de limbajul corporal şi de felul în care poate comunica astfel cu coechipierii şi cu clienţii;
- face întotdeauna totul cât mai bine;
- acceptă pozitiv sugestiile şi criticile fără să adopte o poziţie defensivă. 

Caută tot timpul să creeze o experienţă agreabilă pentru clienţi şi pentru coechipieri;

- este o persoană pozitivă care utilizează un limbaj corporal pozitiv;
- înţelege că dispoziţiile proprii, bune sau proaste, îi pot afecta pe ceilalţi;
- ajunge devreme la muncă, gata să dea tot ce are mai bun;
- promovează lucrul în echipă pe durata schimbului; se oferă voluntar să ajute pe alţii;
- acceptă bucuros responsabilităţi şi manifestă o atitudine de gen “totul este posibil”.

 

Articol editat de echipa Alevia