Toamna suntem mai puțin rezistenți la stres și ne confruntăm cu mai multe stări de anxietate. Cu atitudinea potrivită și cu puțin ajutor de la natură, putem ține mai ușor piept stresului de toamnă.

Este important, în primul rând, să te asiguri că organismul tău este în plină formă ca să diminuezi riscul de a fi acaparat de stres. Cu atât mai mult cu cât ultimele studii arată că stresul este perfect transmisibil între oameni, la fel ca în cazul unei răceli.

Capătă putere cu adaptogeni

Ai auzit de aceste substanțe remarcabile, denumite adaptogeni, care cresc natural capacitatea de adaptare a organismului la împrejurări stresante și îl ajută să contracareze diverse afecțiuni? Adaptogenii sunt cunoscuți încă din antichitate și sunt conținuți în diverse plante, unele unice în lume. 3 astfel de plante îți dau cu adevărat putere în lupta cu stresul.

GINSENGUL SIBERIAN, planta minune a lumii, este cel mai reprezentativ pentru clasa adaptogenilor – are incredibile proprietăți imunostimulatoare, îți revigorează și fizicul și psihicul.

SCHIZANDRA stimulează întregul sistem imunitar, reduce iritabilitatea, vindecă insomniile. Răspunzi mai rapid la factorii de stres și ești mai puternic.

RHODIOLA, cunoscută și ca „rădăcina arctică“, este considerată plantă sacră. Este un foarte bun stimulent al serotoninei, hormonul fericirii, are efecte benefice asupra vigorii, longevității și vieții sexuale.

Vitamine contra asteniei de toamnă

Toamna zilele se scurtează, vremea e capricioasă, iar sistemul nostru imunitar devine tot mai fragil cu fiecare schimbare de mediu. Întărește-ți imunitatea cu vitamine și multiminerale care sunt recomandate în stări de slăbiciune și îți aduc zâmbetul pe buze. Complexul de vitamine B (B1, B2, B6, B12) împreună cu acidul folic sunt nutrienți vitali pentru o tranziție blândă de la vară la toamnă, cu ajutorul lor somnul îți va fi mai odihnitor și nu te vei mai simți atât de copleșit de ritmul alert al zilelor.

5 activități simple care te binedispun

Preocupările și hobby-urile care îți fac plăcere sunt esențiale în lupta cu stresul, mai ales dacă e vorba de activități ușor de realizat, dar de efect. Învață-te să le incluzi în fiecare zi în programul tău!

1. SARI COARDA. Îți vei aduce aminte de copilăria fără griji și de tovarășii de joacă. În plus, săritul corzii este un excelent antrenament cardio, bun de practicat în casă, în zilele ploioase de toamnă.

2. ASCULTĂ MUZICĂ. Câteva sonate clasice sau melodiile preferate ascultate în momentele în care simți că te-ai blocat te vor liniști și îți vor reda încrederea. Muzica înseamnă bucurie.

3. DANSEAZĂ. Mergi la un curs de samba, dansează singur prin casă sau ieși cu prietenii în oraș la dans. Îți vei dezmorți corpul și te vei binedispune aproape instantaneu.

4. PUZZLE-URI ŞI DESEN. Joacă-te cu piesele de puzzle sau cu creioane colorate pe o bucată de hârtie. Nu doar că vei simți cum se reduc tensiunea și stresul, dar îți vei dezvolta și creativitatea.

5. IEŞI CU PRIETENII. Nimic nu e mai de folos în zilele melancolice de toamnă ca o ieșire plină de emoții pozitive alături de cei dragi. Prietenii reprezintă o sursă de reîncărcare cu energie.

Fără stres cu sunătoare

Întâlnim sunătoarea la fiecare pas și nu ar trebui să o ignorăm! Nu doar că este foarte accesibilă, dar are nenumărate virtuți terapeutice. În topul plantelor antistres, este pe primul loc datorită proprietății naturale de a alunga stările de neliniște și dispoziția depresivă. Presiunile zilelor de toamnă sunt mai ușor de suportat atunci când extractul de sunătoare este aliatul tău de nădejde. Cu ajutorul acestei plante dormi mai profund, somnul odihnitor fiind cel mai necesar în perioadele stresante.


ȘTIAI CĂ...
Resveratrolul, unul dintre cei mai puternici antioxidanți, reduce riscul apariției bolilor de inimă cu până la 40%? Acesta este extras din struguri roşii sau afine, îmbunătățeşte circulația sângelui şi stimulează înmulțirea celulelor sănătoase.


Alevia recomandă AdaptonicVitamine și multiminerale și Resveratrol sincro.

Articol editat de echipa Alevia